PEMBE İÇİN CEMİLE

Eskitaşçıoğlu, Pırıl (2016) PEMBE İÇİN CEMİLE. Other thesis, TED Ankara Koleji.

[img]
Preview
Text (pdf)
Piril_Eskitascioglu.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (241kB) | Preview

Abstract

Uluslararası Bakalorya bitirme tezi olarak Türkçe A dersi kapsamında hazırlanan bu incelemede, Elif Şafak’ın İskender adlı eserinde, ikizlik olgusunun odak figür Pembe Kader ve ikiz kardeşi Cemile Yeter’in yaşamına ve kurguya olan etkisinin nasıl işlendiği konu alınmıştır. Yapıtta bir yandan fiziksel olarak bu kadar çok benzeyen iki insanın birbirinden tamamen farklı olan hayat görüşleri, diğer yandan da aralarındaki tüm zıtlıklara rağmen birbirlerine karşı duydukları sorumluluğun ve bağlılığın çok güçlü olabileceği araştırma konusunun merkezi olmuştur. İkizlik olgusunun yarattığı psikolojik ve biyolojik bağlılığa ağırlıklı olarak yer verilen bu çalışmada aynı zamanda sosyo-kültürel çevrenin insan üzerinde yarattığı etki, doğu kültüründe yer edinmiş olan “kadın” anlayışı ve haksızlıkları “Olması gereken buymuş.” şeklinde nitelendiren kaderci bakış açısının da üzerinde durulmuştur. Yapılan çalışma “Zıtlık” ve “Bağlılık” adında iki alt başlığa ayrılmıştır. Bu ayrımın temel nedeni kardeşlik bağının insana önüne geçilemeyecek kadar büyük bir sorumluluk duygusu yüklediğini göstermektir. Bu sorumluluk duygusunun kurgu boyunca kimi zaman yerini fedakarlığa bırakması, kurgunun işleyişi boyunca önemli noktalarda kendini göstermiştir. Çalışmanın sonunda ise fedakarlık yapmak ile haksızlığa uğramak arasındaki fikrin, kimin uğruna olduğuna göre büyük ölçüde şekillenmekte olduğu görülmüştür. Bu incelemede, yapıtta kullanılan anlatım teknikleri de incelenmiş, yazarın yapıtını hangi dil, söylem ve teknik özellikleri ile kurguladığı tespit edilmiştir.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Rehber Öğretmen: Emine GÜLTEKİN
Uncontrolled Keywords: Elif Şafak, İskender
Subjects: P Language and Literature > PL Turkish Literature
Depositing User: Users 114 not found.
Date Deposited: 27 Sep 2016 12:17
Last Modified: 27 Sep 2016 12:17
URI: http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/817

Actions (login required)

View Item View Item