KADININ ADI OLMALI

Ökmen, Irmak (2015) KADININ ADI OLMALI. Other thesis, TED Ankara Koleji.

[img] Text (pdf)
Irmak_Okmen.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (262kB)

Abstract

Uluslararası Bakalorya Programı A1 Türk Edebiyatı dersi kapsamında bitirme tezi olarak incelediğim bu çalışma; Orhan Kemal’in “El Kızı” adlı romanında toplumsal yapıda kadının rolünün ve kimliğinin nasıl işlendiği incelenmiştir. Araştırmada, evdeki düzenin ve çevrenin şekillendirdiği kadının ezilmesi gerçeği odak figür Nazan üzerinden ilişkilendirilmiştir. Tezin giriş bölümünde kadının toplumda ezilme nedenlerinin yapıtla ilişkisi anlatılırken, yapıtın gelişme bölümünde ise kadının baskı altında tutulması ve ezilişi; aile içindeki durumu ve ev uzamı incelenmiştir. Tezimi, aile ilişkilerinin etkisi, çevrenin etkisi, ekonomik özgürlükten yoksun olma ve odak figürün kişilik özelliklerinin etkisi alt başlıklarında inceledim. Aile ilişkilerinin etkisi bölümünde, Nazan’ın hem kaynanası Hacer hem de kocası Mazhar tarafından ezilmesi anlatılırken; çevrenin kadına etkisi bölümünde, içinde bulunduğu toplumun doğrularıyla kişiliğini ve davranışları şekillenen odak figür incelendi. Nazan’ın ekonomik özgürlükten yoksun oluşunun yarattığı bağımlılık nedeniyle ezilişini erkek egemen toplumda zaten arka planda tutulmak istenişiyle ilişkilendirerek incelendi. Tüm bunların sonucunda, kadının yaşamını şekillendirmesinde en büyük etkenin kendini ortaya koyuş biçimi olduğu sonucuna varıldı. Nazan figürünün ezilmesinde kocasının, kaynanasının ve çevrenin etkisi olmasına rağmen bütün bunlar olurken odak figürün edilgen bir durumda kalışının kendi seçimi olduğu görüldü.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Rehber Öğretmen: Zühal Baloğlu, IB Notu: A
Uncontrolled Keywords: Orhan Kemal, El Kızı
Subjects: P Language and Literature > PL Turkish Literature
Depositing User: Kamil Çömlekçi
Date Deposited: 26 Aug 2015 07:39
Last Modified: 26 Aug 2015 07:39
URI: http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/651

Actions (login required)

View Item View Item