BİREYLER, TOPLUMLAR, SORUNLAR

Perçin, Berk Tan (2014) BİREYLER, TOPLUMLAR, SORUNLAR. Other thesis, TED ANKARA KOLEJİ.

[img]
Preview
Text (pdf)
Berk_Tan_Percin_EE.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (239kB) | Preview

Abstract

Uluslararası Diploma Programı Türkçe A1 dersi kapsamında, uzun tez olarak hazırlanan bu çalışmada, Necati Cumalı’nın Acı Tütün adlı yapıtında, toplumdaki bozuklukların figürler ve figürler arası ilişkiler üzerinden nasıl yansıtıldığı incelenmiştir. Bu tezde, öncelikle figürler arası ilişkileri etkileyen, figürlerin kişilik yapıları değerlendirilmiş ve ardından yedi alt başlık altında figürler arası ilişkiler irdelenmiştir. Yapıt figürleri arasındaki ilişkiler sunulurken, bu ilişkilerin toplumdaki hangi yapıda, sorunların veya bozuklukların verilmesinde etkili olduğu işlenmiştir. Çalışmada, toplum düzenindeki ve devlet otoritesindeki temel bozulma toplumun yaşama bakışını etkilemektedir. Temelde yaşama bakışta oluşmaya başlayan yozlaşmalar, var olan bozukluklar toplumda sosyal alanlarda bozukluk çıkmasına neden olmaktadır. Bunlar, başta toplumsal yapılanmada olmak üzere insanlar arası ilişkide asıl yüzünü göstermektedir. Aşk İnsanlar arası ilişkilerde önce aşk ilişkisini ardından evliliği oradan çocuk yetiştirmeyi içeren sorunlar; vicdan, insani değer ve duyarsızlık gibi insanın ruhsal dünyasındaki olumsuz etkilerine kadar yapıtta yer bulmaktadır. Bu yönlerden değişen toplumsal yapılanma anlayışının insanların yaşam algısındaki temellerde de değişmeler ve bozulmalar meydana getirdiği temel nokta olarak bu tezde sunulmuştur.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Danışmanın Adı-Soyadı: Sevgi BALCI, IB Notu: A
Uncontrolled Keywords: Necati Cumalı, Acı Tütün, toplumsal bozukluk
Subjects: P Language and Literature > PL Turkish Literature
Depositing User: Users 114 not found.
Date Deposited: 10 Sep 2014 07:38
Last Modified: 10 Sep 2014 07:38
URI: http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/475

Actions (login required)

View Item View Item