Kocaman, Selin (2015) NE YARDAN NE SERDEN. Other thesis, TED Ankara Koleji.
Text (pdf)
Selin_Kocaman.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (235kB) |
Abstract
Uluslararası Bakalorya Programı, A1 dersi kapsamında hazırlanan bu tezde Abdülkadir Budak şiirlerinde aşk olgusunun kişiye hissettirdiği duygu ve yaşattığı durumlar ele alınmıştır. Aşk yüzyıllarca farklı sanatçılar tarafından ele alınmış bir konu olmakla beraber, tezde şair olarak Abdülkadir Budak’ın ve konu olarak aşkın seçilmesinin nedeni, şairin aşk olgusunu anlatılırken ağırlıklı olarak geleneksel halk hikâyelerini kendi üslubuyla birleştirerek bu olguya ve hikâyelere yeni bir açı kazandırmasıdır. Şairin aşkı yalın bir anlatımla işlerken, en fazla duygu ve yoğunluk barındıran metin türünü yani modern şiiri kullanması ise bu seçimin yapılmasında başka bir etkendir. Bu çalışmanın giriş bölümünde araştırma sorusu açıklanarak tezin alt başlıkları belirlenmiştir. Alt başlıklar belirlenirken, bu başlıkların seçilmesine neden olan esenlikli ve esenliksiz duygular açıklanmıştır. İkinci bölümde ise aşkın birey üzerindeki etkileri işlenerek olumlu ve olumsuz yönleri olmak üzere iki ana başlığa ayrılmıştır. Olumlu etkilerinin alt başlıkları olarak yaşama sevinci ve kendini var etme çabası seçilmiştir. Birey üzerindeki olumsuz etkilerin alt başlıkları da hayal kırıklığı ve isyan olarak ikiye ayrılmıştır. Sonuç bölümünde ise yaşama sevinci, kendini var etme çabası, hayal kırklığı ve isyan üzerinden aşkın zıtlıklarla dolu ve insanların hayatını etkileyen çok güçlü bir olgu olduğu sonucuna varılmıştır.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Danışman Öğretmen: Emine Taş, IB Notu: A |
Uncontrolled Keywords: | Abdülkadir Budak, Dalgın Rüzgâr |
Subjects: | P Language and Literature > PL Turkish Literature |
Depositing User: | Kamil Çömlekçi |
Date Deposited: | 27 Aug 2015 07:21 |
Last Modified: | 27 Aug 2015 07:21 |
URI: | http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/682 |
Actions (login required)
View Item |