YANKILANAN SEVGİ OLSUN

Alkan, Kaan Güner (2016) YANKILANAN SEVGİ OLSUN. Other thesis, TED Ankara Koleji.

[img]
Preview
Text (pdf)
Kaan_Guner_Alkan.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (249kB) | Preview

Abstract

Uluslararası Bakalorya Programı A1 Türk Edebiyatı Dersi kapsamında hazırlanan bu tez çalışmasında Adnan Binyazar’ın ‘’Kızıl Saçlı Kontes’’ adlı yapıtında yer alan öykülerde, sevgi olgusunun insanın kurduğu ilişkilerdeki etkisi ele alınmıştır. Tezin amacı, insanların hayatta kurduğu ilişkiler ve bu ilişkilerin onların hayatları üzerindeki izlerini, yapıttaki odak figürlerin iç dünyası ve öykülerde etkileşim içinde bulunduğu canlılarla kurduğu sevgi bağı üzerinden değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, bireylerin sevgi olgusu ile karşı karşıya kaldıkları durumlardaki hal ve tavırları çözümlenmiştir. Çalışma sırasında bireyin içinde bulunduğu ilişkiler ve bu ilişkiler içinde bireyin sevgiyi nasıl yansıttığı konu edilmiştir. Yapıtta ele alınan öykülerde insanlar ve diğer canlılarla iletişim halinde olan odak figür ve gözlemlediği hayatlar çerçevesindeki sevgi olgusu ele alınırken sevginin insan yaşamının olmazsa olması olduğuna ve insanın sevgi değerleri üzerinde ayakta kaldığına değinilmiştir. Çalışmanın giriş bölümünde, insanın duygusal oluşumu, kurduğu ilişkiler ve bu ilişkilerdeki sevgi olgusunun etkisinden bahsedilmiştir. Gelişme bölümünde ise insanın insanla ve insanın diğer canlılarla ilişkilerindeki sevgi olgusuna değinilmiş ve bu sevginin odak figürler üzerindeki etkisi irdelenmiştir. Sonuç bölümünde ise; sevginin evrensel bir duygu olduğu ve bu duygunun insanın tüm ilişkilerini etkilediği sonucu ele alınmıştır.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Rehber Öğretmen: Emine Taş
Uncontrolled Keywords: Adnan Binyazar, Kızıl Saçlı Kontes
Subjects: P Language and Literature > PL Turkish Literature
Depositing User: Users 114 not found.
Date Deposited: 23 Sep 2016 10:44
Last Modified: 23 Sep 2016 10:44
URI: http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/786

Actions (login required)

View Item View Item