Öztoklu, Yağmur (2015) BİREYİN KAÇIŞI. Other thesis, TED Ankara Koleji.
|
Text (pdf)
Yagmur_Oztoklu.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (276kB) | Preview |
Abstract
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, Türkçe A dersi kapsamında hazırlanan bu tez çalışmasında Ferit Edgü’nün kaçış izleği çerçevesinde, bireyin içinde bulunduğu topluma kendini yabancı hissetmesi ve toplumdan uzaklaşarak yalnızlaşması sürecini konu edinen “Kaçkınlar” adlı yapıtı incelenmiştir. Tezin amacı, odak figürü içinde bulunduğu toplumdan kaçmaya, yalnızlaşmaya iten etkenleri tespit etmek ve bu etkenlerin birey üzerinde doğurduğu sonuçları ayrıntılı bir şekilde inceleyip ortaya koyabilmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda, odak figürün içinde bulunduğu durum ve ruh hali incelendiğinde, kişinin aile yaşantısının, düzensiz hayatının ve kişilik özelliklerinin, bireyin kaçışının başlıca etkenleri olduğu ve bireyin bu etkenlerden dolayı, insanlara olan güveninin neredeyse tamamen yok olduğu, hayatının anlamını yitirdiği ve çevresinden giderek uzaklaşarak içine kapandığı, sonucuna varılmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın giriş kısmında odak figürü kaçışa sürükleyen etkenler nedenleriyle birlikte değerlendirilmiş, gelişme kısmında bu etkenlerin birey üzerinde doğurduğu sonuçlar, bireyin kaçış ve yalnızlaşma süreci ayrıntılı bir şekilde incelenmiş, sonuç kısmında ise bahsedilen etkenler ve kaçış sürecinin birey üzerinde yarattığı köklü değişikliklerden bahsedilmiştir. Çalışmada ikincil kaynaklara başvurulmamış, tüm değerlendirmeler ve çıkarımlar yapıt aracılığıyla ortaya konulmuştur.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Danışman Öğretmen: Başak İNGİN, IB Notu: A |
Uncontrolled Keywords: | Ferit Edgü, Kaçkınlar |
Subjects: | P Language and Literature > PL Turkish Literature |
Depositing User: | Kamil Çömlekçi |
Date Deposited: | 27 Aug 2015 10:06 |
Last Modified: | 27 Aug 2015 10:06 |
URI: | http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/697 |
Actions (login required)
View Item |