Önel, Yağmur (2015) KADIN ALGISINDA SİMGESEL GEÇİŞKENLİKLER. Other thesis, TED Ankara Koleji.
|
Text (pdf)
Yagmur_Onel.pdf - Other Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (232kB) | Preview |
Abstract
Uluslararası Bakalorya programı A1 Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında uzun tez çalışması olarak hazırlanan bu incelemede, Fakir Baykurt’un Irazca’nın Dirliği adlı yapıtında sosyal, siyasal ve ekonomik yetersizlikleri barındıran çarpık kırsal yaşam çerçevesinde kadının konumlanışı irdelenmiştir. Kadının konumlanması; ailenin kadına bakışı, toplumun kadına bakışı ve kadının kadına bakışı başlıkları altında incelenerek, ele alınan üç yapı içerisinde de kadına karşı sergilenen değersiz tutum ve bu algılayışın nedensellikleri aktarılmıştır. İncelemenin giriş bölümünde, kadın algısı bağlamında üç olguyu kapsayan genel kanılara varılarak, kadının konumuna değinilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde, kadının aile yapısı içerisinde algılanış biçimine değinilerek, kurmacadaki Haçça, Fatma ve Atiye figürleri üzerinden konumlanış sorunsalı ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, toplumda söz sahibi olma olanağı tanınmayan kadınlar üzerinden, gelişen olaylar bağlamında kadın algısı yansıtılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise ailede ve toplumda süregelen çarpık kadın kavrayışına maruz kalan kadının, diğer kadınlarla olan ilişkilerinde de ortaya çıkan sağlıksız diyaloglardan bahsedilmiştir. Sonuç bölümünde, üç bağlamda incelenen yapıtta kadın algısındaki simgesel geçişkenliklere yer verilerek, kadının konumlanışının irdelenmesine dair çözümlemeler yapılmıştır.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Rehber Öğretmen: Halil Koç, IB Notu: A |
Uncontrolled Keywords: | Fakir Baykurt, Irazca’nın Dirliği |
Subjects: | P Language and Literature > PL Turkish Literature |
Depositing User: | Kamil Çömlekçi |
Date Deposited: | 27 Aug 2015 10:03 |
Last Modified: | 27 Aug 2015 10:03 |
URI: | http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/696 |
Actions (login required)
View Item |