TOPLUMSAL CİNSİYET

Ateş, Laçin Serra (2015) TOPLUMSAL CİNSİYET. Other thesis, TED Ankara Koleji.

[img]
Preview
Text (pdf)
Lacin_Serra_Ates.pdf - Other
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (245kB) | Preview

Abstract

Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, A1 Türk Edebiyatı dersi kapsamında hazırlanan bu tezde, Reşat Nuri Güntekin’in ‘Çalıkuşu’ adlı yapıtındaki odak figür Feride üzerinden toplumun kadına olan bakışı incelenmiştir. Tez; Feride’nin küçüklük yıllarında şekillenen kişiliği, toplumsal yapı, kadının toplum içindeki yeri ve Feride’nin değişimi olmak üzere dört ana başlıktan oluşmaktadır. Bu ana başlıkların seçilmesinin nedeni; seçilen başlıkların toplumun kadına bakış açısının nedenlerini veya sonuçlarını açıkça yansıtmasıdır. Tez boyunca kadın figürü açıklanmaya çalışılmış, kadının toplumdaki yeri sorgulanmıştır. Yapıtın odak figürü Feride’dir. Feride’nin üzerinden hem sınıfsal farklılıklar incelenmiş hem de kadın figürünün toplumdaki yeri sorgulanmıştır. Bunun yanı sıra kadın figürünün incelenmesinde eğitimin ve dinin etkisi de değerlendirilmiştir. Din sorunsalı yapıt içinde, diğer alt başlıkların içine gizlenmiş bir şekilde bulunmaktadır. Gerek gelenek ve görenekler olsun, gerekse eğitim; dinin etkisi bahsi geçen her konuda gözlemlenebilir. Bu durum kadının toplum içindeki yeri alt başlığı için de geçerlidir. Bu incelemenin sonucunda Batı kültürüne yakın insanlar ve Anadolu insanı arasındaki farklılıklar belirtilmiş; kadına verilen değerin, alınan eğitimle doğru orantılı olduğu saptanmıştır. Anadolu toplumunda olduğu gibi eğitimin öncelikli olmadığı toplumlarda kadına bakış açısının hiçbir zaman erkeklerle eşit olamayacağı sonucuna varılmıştır.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Rehber Öğretmen: Abdullah Şahin, IB Notu: B
Uncontrolled Keywords: Reşat Nuri Güntekin, Çalıkuşu
Subjects: P Language and Literature > PL Turkish Literature
Depositing User: Kamil Çömlekçi
Date Deposited: 26 Aug 2015 08:07
Last Modified: 26 Aug 2015 08:07
URI: http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/656

Actions (login required)

View Item View Item