Alpüren, Melis (2014) Adalet Ağaoğlu’nun; Fikrimin İnce Gülü adlı yapıtında karakter hangi anlatım teknikleriyle gerçekçi kılınmış, karakter aracılığıyla hangi sorunsallar ortaya konmuştur? Other thesis, TED ANKARA KOLEJİ.
|
Text (pdf)
Buse_Melis_Alpuren_EE.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (214kB) | Preview |
Abstract
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, A Türkçe dersi kapsamında hazırlanan bu tezde, Adalet Ağaoğlu’nun Fikrimin İnce Gülü adlı yapıtında, kurmaca gerçeklik içerisinde, değişen toplumsal düzenin bireylerin kişisel gelişimi ve karakterleri üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Bu konunun seçilmesindeki amaç; kurmaca gerçeklik aracılığıyla toplumsal düzenin birey üzerindeki etkisinin ortaya çıkmasında anlatım tekniklerinin üstlendiği görevi sorgulamaktır. Tezin ilk bölümünde odak figürün toplum düzeni etkisi altında şekillenen karakteri ve yitirdiği değerler incelenmiştir. Tezin ikinci bölümde odak figürün toplumla ve diğer bireylerle yaşadığı çatışmaların yanı sıra çevresinden uzaklaşarak içine düştüğü yalnızlık incelenmiştir. Tezin son bölümündeyse toplumun ahlaki değerlerindeki yozlaşma ve yolsuzluk sorunsalları ele alınmıştır. Bu incelemelerin sonucunda Adalet Ağaoğlu’nun Fikrimin İnce Gülü adlı yapıtında kurmaca gerçeklik içerisinde var olan toplumsal yapıda bireylerin parayı elde etmek için toplumsal değerlere yüz çevirdiği ve bireysel çıkarları uğruna yalnızlaştığı ve yabancılaştığına tanıklık edilmiştir. Kullanılan anlatım teknikleriyle de okurun bu yalnızlaşma ve yabancılaşma sürecinde örtük ve açık iletileri edinmesinin kolaylaştığı görülmüştür.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | Danışman öğretmen: Fatma SEVER, IB Notu: A |
Uncontrolled Keywords: | Adalet Ağaoğlu, Fikrimin İnce Gülü |
Subjects: | P Language and Literature > PL Turkish Literature |
Depositing User: | Users 114 not found. |
Date Deposited: | 10 Sep 2014 08:09 |
Last Modified: | 10 Sep 2014 08:09 |
URI: | http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/477 |
Actions (login required)
View Item |