İZLER VE YAŞAM

Özer, Ayşe Öykü (2013) İZLER VE YAŞAM. Other thesis, TED ANKARA KOLEJİ VAKFI ÖZEL LİSESİ .

[img]
Preview
Text (pdf)
Ayse_Oyku_Ozer.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (516kB) | Preview

Abstract

Uluslararası Bakalorya Programı, Türkçe A dersi kapsamında hazırlanan bu tez çalışmasında Cemil Kavukçu’nun “Başkasının Rüyaları” adlı yapıtındaki bireyin var oluşunu gerçekleştirmesinde ve yaşam algısının şekillenmesinde ailenin etkisi incelenmiştir. Yapıttaki odak figür üzerinde ailenin çok derin bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Anne, baba, abla ve ağabeyden oluşan aile üyelerinin her birinin odak figür üzerinde bambaşka etkileri olmuş ve kişiyi farklı açılardan etkilemişlerdir. Tezin amacı yapıtın odak figürünü aile olgusu bağlamında değerlendirmek ve bu değerlendirmeyle ilgili olarak birey üzerinde ailenin nasıl bir etkisi olduğunu ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın giriş bölümünde yapıtta yer alan öykülerde öne çıkan “birey-aile” ilişkisi değerlendirilmiş, bu değerlendirmeyle birlikte aile üyelerinin odak figür üzerindeki etkilerinin yönü saptanmıştır. Gelişme bölümünde bu etkinin özellikle hangi kişiler üzerinde ve nasıl yoğunlaştığı, bireyi hangi açılardan etkilediği değerlendirilmiştir. Bu bölüm “Ablanın, ağabey ve yeğenin, anne ve babanın odak figürün yaşam algısı üzerindeki etkisi” biçiminde üç ara başlık altında incelenmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise odak figürün yaşamını şekillendiren bu kişilerin onun yaşam algısı üzerindeki etkileri genel bir değerlendirmeye tabii tutularak birey üzerindeki aile etkisinin ne derece önemli ve belirleyici olduğu anlatılmıştır.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: Danışman Öğretmen: Başak SİPAHİOĞLU IB Notu: A
Uncontrolled Keywords: Cemil Kavukçu, Başkasının Rüyaları, yaşam algısı
Subjects: P Language and Literature > PL Turkish Literature
Depositing User: Users 114 not found.
Date Deposited: 10 Sep 2013 07:54
Last Modified: 10 Sep 2013 07:54
URI: http://tedprints.tedankara.k12.tr/id/eprint/325

Actions (login required)

View Item View Item